Vanliga frågor

Vanliga frågor

Hur använder jag mitt presentkort på Go Dream?
Du loggar in dig med ditt presentkort under fliken ''Aktivera upplevelse''. Fyll i ID-nummer och aktiveringskod som finns på presentkortet och du ser hela listan över möjliga upplevelser som erbjuds på ditt kort.  Då ser du även hur du ska gå tillväga för att boka en upplevelse. Ta kontakt direkt med vår samarbetspartner om du vill ha ytterligare information om en upplevelse. Listan över våra samarbetspartners uppdateras kontinuerligt och kan ses varje gång du loggar in. Det är inte möjligt att se en översikt över våra samarbetspartners utan ett presentkort.

Kan jag se mer specifik information om en upplevelse utan ett presentkort? 
Utan ett presentkort och dess ID-nummer samt aktiveringskod är det tyvärr inte möjligt att få mer information om en upplevelse än den du ser på vår hemsida. 

Jag vill boka en upplevelse och vill använda mitt presentkort. Hur gör jag då?
Om du har ett presentkort på Go Dream ska du logga in med ditt presentkort under ''Aktivera upplevelse''. Fyll i ID-nummer och aktiveringskod som finns på ditt presentkort och du får tillgång till de upplevelser som ditt presentkort erbjuder dig samt instruktioner för hur du ska boka din upplevelse. Ta kontakt direkt med vår samarbetspartner om du vill ha ytterligare information om en upplevelse. Listan över våra samarbetspartners uppdateras kontinuerligt och kan ses varje gång du loggar in. Det är inte möjligt att se en översikt över våra samarbetspartners utan ett presentkort. Om du har ytterligare frågor om oss får du gärna kontakta oss på info@godream.se.

Jag har ett presentkort och jag vill gärna få mer information om en upplevelse utan att göra en bokning. Hur gör jag?
Du kan logga in och läsa om din upplevelse utan att göra en bokning. Fyll i ID-nummer och aktiveringskod som du hittar på ditt presentkort och se de upplevelser som ditt presentkort erbjuder dig. Ta gärna kontakt med vår samarbetspartner om du vill ha ytterligare information om en upplevelse. Listan över våra samarbetspartners uppdateras kontinuerligt och kan ses varje gång du loggar in. Kontaktuppgifter till våra samarbetspartners får du när du loggat in.

Jag vill byta mitt presentkort till en annan upplevelse, går det?
Det är inga problem att byta upplevelse så länge det är inom ramen för kortets giltighetstid och så länge du inte har bokat en annan upplevelse på presentkortet. Följ instruktionerna under fliken ''byte av presentkort''.

Kan jag ångra mitt köp eller få pengarna tillbaka för mitt presentkort?
Ja, du har 14 dagars ångerrätt. Skicka ett e-mail till oss med ordernummer, ID-nummer och aktiveringskod så återbetalar vi värdet på presentkortet till det betal/kontokort som du handlat med. Kom ihåg att du måste ångra dig inom loppet av 14 dagar från inköpsdatum. Du kan också fylla i formuläret under ''Ångerrätt''.

Hur snabbt och på vilket sätt levererar ni ett presentkort? 
Du har två olika valmöjligheter: 

1. Go Dream skickar en upplevelsepresent i en vacker presentask med posten varje vardag från huvudkontoret i Köpenhamn. Om du betäller före 15.00 en vardag skickas presenten i väg samma dag mot en extra kostnad för porto, presentask, emballage och presentkort med beskrivning.
2. Eller så väljer du att beställa ett e-presentkort via din e-mail. E-presenten kommer till dig med en gång som en snygg PDF där både bild och beskrivning av upplevelsen finns med. E-presenten skickas till dig så fort du genomfört köpet och kan skrivas ut hemma. Läs mer om ''e-presentkort''. 

Kan jag få mottagarens namn på presentkortet?
Ja, hos oss kan du välja att få mottagarens namn på presentkortet. Kom ihåg at skriva in namnet precis i början av beställningen. Vi kan tyvärr inte skriva dit ett namn i efterhand. 

Kan jag köpa en upplevelsepresent utan att välja en specifik upplevelse?
Ja, du väljer ett öppet presentkort som vi kallar för en upplevelsepresent. Du väljer summan på presenten och mottagaren väljer sedan fritt bland våra upplevelser på hemsidan www.godream.com/se. Våra presentkort är giltiga i 2 år från inköpsdatum och om det finns restriktioner eller specifika förutsättningar framgår detta under informationen för varje enskild upplevelse. Mer ingående information hittar du under våra villkor.  

Vad gör jag om jag har haft en dålig upplevelse?
Om du skulle vara missnöjd eller ha några synpunkter på din upplevelse som du vill dela med dig till oss ber vi dig att kontakta oss på info@godream.se. Beskriv så noga som möjligt vad det är som har hänt dig och bifoga presentkortets ID-nummer samt aktiveringskod i ett mail. När vi har mottagit ditt mail kommer vi att ta kontakt med vår samarbetspartner.  Läs gärna mer under ''reklamation'' bland våra villkor.

Om det står ''ogiltigt presentkort'',  vad gör jag då?
Kontakta oss omgående via länken ''ogiltigt presentkort'' så kommer vi att kontrollera ditt presentkort och återkomma till dig så fort vi kan.

Vad är Go Dream ?
Go Dream är en dansk skapelse vars kontor ligger i Köpenhamn med ca 35 anställda (från Danmark, Sverige och Norge). Sedan 2007 har vi gett tusentals danskar möjligheten att uppleva sina drömmar via vår danska hemsida www.oplevelsesgaver.dk och vi är den största aktören på den danska marknaden. Från och med 2012 har Go Dream etablerat sig i Norge och vi är nu på väg att erbjuda den svenska marknaden våra upplevelser.

Jag har förslag på en upplevelse eller en samarbetspartner som ni borde ha med. Hur gör jag då?
Det är vår ambition att ha ett så stort och brett sortiment av olika upplevelser som möjligt. Har du tips och förslag på upplevelser som du vill dela med dig till oss tar vi gärna emot dem på info@godream.se.

Har du fler frågor?
Fick du inte svar på dina frågor här kan du läsa mer under våra villkor. Du kan även kontakta oss på info@godream.se eller ringa till vår svenska kundservice 0739-28 20 20 (måndag till fredag 10.00-14.00).

 

(senast uppdaterad november 2016)