Hur använder jag mitt presentkort på GO DREAM?
Du loggar in med ditt presentkort på godream.se, genom att klicka på knappen "Har du ett presentkort?" på startsidan. Du kan också gå in på menyn och klicka på "Aktivera presentkort". Fyll i det ID-nummer och den aktiveringskod som finns på presentkortet. Därefter kan du se en lista över möjliga upplevelser som erbjuds på ditt presentkort. Du kan även se hur går tillväga för att boka en av upplevelserna. Om du vill ha ytterligare information om en specifik upplevelse, vänligen kontakta samarbetspartnern direkt. Listan över våra samarbetspartners uppdateras kontinuerligt och kan ses varje gång du loggar in.
Kan jag se mer specifik information om en upplevelse utan ett presentkort?
Utan ett presentkort och dess ID-nummer samt aktiveringskod är det tyvärr inte möjligt att få mer information om en upplevelse än den du ser på vår hemsida.
Jag vill boka en upplevelse och använda mitt presentkort. Hur gör jag?
Om du har ett presentkort på GO DREAM ska du logga in med ditt presentkort under ''Aktivera presentkort''. Fyll i ID-nummer och aktiveringskod som finns på ditt presentkort och du får tillgång till de upplevelser som ditt presentkort erbjuder dig samt instruktioner för hur du ska boka din upplevelse. Ta kontakt direkt med vår samarbetspartner om du vill ha ytterligare information om en upplevelse. Listan över våra samarbetspartners uppdateras kontinuerligt och kan ses varje gång du loggar in. Det är inte möjligt att se en översikt över våra samarbetspartners utan ett presentkort. Om du har ytterligare frågor om oss får du gärna kontakta oss på info@godream.se.
Jag har ett presentkort och vill gärna ha mer information om en upplevelse utan att göra en bokning. Hur gör jag?
Du kan logga in och läsa om din upplevelse utan att göra en bokning. Fyll i ID-nummer och aktiveringskod som du hittar på ditt presentkort och se de upplevelser som ditt presentkort erbjuder dig. Ta gärna kontakt med vår samarbetspartner om du vill ha ytterligare information om en upplevelse. Listan över våra samarbetspartners uppdateras kontinuerligt och kan ses varje gång du loggar in. Kontaktuppgifter till våra samarbetspartners får du när du loggat in.
Jag vill byta mitt presentkort till en annan upplevelse, går det?
Det är inga problem att byta upplevelse så länge det är inom ramen för kortets giltighetstid och så länge du inte har bokat en annan upplevelse på presentkortet. Följ instruktionerna under fliken ''Byt presentkort''.
Kan jag ångra mitt köp eller få pengarna tillbaka för mitt presentkort?
Ja, du har 14 dagars ångerrätt. Skicka ett e-mail till oss med ordernummer, ID-nummer och aktiveringskod så återbetalar vi värdet på presentkortet till det betal/kontokort som du handlat med. Kom ihåg att du måste ångra dig inom loppet av 14 dagar från inköpsdatum. Du kan också fylla i formuläret under ''Ångerrätt''.
Hur snabbt och på vilket sätt levererar ni ett presentkort?
Du har två olika valmöjligheter:
- GO DREAM skickar upplevelsepresenter i fina presentaskar med posten varje vardag från huvudkontoret i Köpenhamn. Om du beställer före kl. 15.00 en vardag skickas presenten iväg samma dag. Kostnad för porto, presentask, emballage och presentkort med beskrivning tillkommer (40 SEK).
- Du kan också välja att beställa ett e-presentkort som skickas direkt till din e-mail. E-presentkortet levereras till din e-mail i form av en fin PDF där både bild och beskrivning av upplevelsen finns med. E-presentkortet skickas till dig direkt efter genomfört köp, och kan skrivas ut hemma. Här kan du läsa mer om våra ''e-presentkort''.
Kan jag få mottagarens namn på presentkortet?
Ja, hos oss kan du välja att få mottagarens namn på presentkortet. Kom ihåg at skriva in namnet precis i början av beställningen. Vi kan tyvärr inte skriva dit ett namn i efterhand.
Kan jag köpa en upplevelsepresent utan att välja en specifik upplevelse?
Ja, du väljer ett så kallat "öppet presentkort". Med ett Öppet presentkort kan du själv välja summan på presentkortet och mottagaren kan själv välja fritt bland våra upplevelser på godream.se. Våra presentkort är giltiga i 3 år och 3 månader från inköpsdatumet och om det finns restriktioner eller specifika förutsättningar framgår detta under informationen för varje enskild upplevelse. Mer ingående information hittar du under Allmänna villkor.
Vad gör jag om jag har haft en dålig upplevelse?
Om du skulle vara missnöjd eller har synpunkter på din upplevelse som du vill dela med dig av, kontakta oss vänligen på info@godream.se. Beskriv så noga som möjligt vad det är som har hänt dig och bifoga presentkortets ID-nummer samt aktiveringskod i ett mail. När vi har mottagit ditt mail kommer vi att ta kontakt med vår samarbetspartner. Läs gärna mer under ''reklamation'' på sidan "Allmänna villkor".
Vilka är GO DREAM?
GO DREAM startades i Danmark av Nicolai Bille Krogh, och huvudkontoret ligger i Köpenhamn. Idag har vi omkring 50 anställda, och ett kontor i New York har dessutom tillkommit sedan starten. Sedan 2007 har vi gett tusentals danskar, och så småningom även norrmän, amerikaner och svenskar möjligheten att förverkliga sina drömmar genom våra adrenalinfyllda, smakrika, underhållande och unika upplevelser.
Jag har förslag på en upplevelse eller en samarbetspartner. Hur gör jag då?
Vår ambition är att erbjuda ett så stort och brett sortiment av olika upplevelser som möjligt. Om du har tips och förslag på upplevelser som du vill dela med dig till oss tar vi mer än gärna emot dem på info@godream.se.
Har du fler frågor?
Om du inte fick svar på dina frågor här, kan du läsa ännu lite mer under "Allmänna villkor". Du kan även kontakta oss på info@godream.se eller 08-52 50 24 06.
(Senast uppdaterad oktober 2018)