ALLMÄNNA VILLKOR

ALLMÄN INFORMATION

C/O GD Upplevelser AB
Företagsvägen 28
227 61 Lund
Sverige

Telefon: +46 (0)8 52502406
E-mail: info@godream.se

 

KUNDSERVICE

Våra medarbetare på kundservice sitter redo att hjälpa dig om du har frågor till oss. Du kan kontakta dem via e-post eller telefon.

Telefonnummer: +46 (0)8 52502406
E-postadress: info@godream.se

Vi strävar efter att besvara alla skriftliga hänvändelser inom 24 timmar, och senast 3 vardagar efter att vi mottagit meddelandet. Våra öppettider är: 

Måndag-fredag: 10.00-15.00
Lördag: 9.00-14.00
Söndag: stängt

Vi har dessutom stängt under följande helgdagar 2017:
25 december, 26 december

 

BESTÄLLNING
Ett presentkort från GO DREAM gäller som betalning för en upplevelse hos en av våra samarbetspartners. Vi levererar våra presentkort med posten i en fin presentförpackning eller till din mailbox som ett e-presentkort. Vi skickar iväg våra presentkort varje vardag från vårt huvudkontor i Köpenhamn, antingen direkt till dig eller direkt till den du önskar att ge upplevelsen till. Om du beställer en presentask innan kl. 15.00 en vardag, skickar vi iväg asken samma dag som vi mottagit din beställning. Du kan även köpa ett presentkort hos en av våra återförsäljare.

 

PRISER
Huvudregeln på GO DREAM är att priset på våra upplevelser är det samma oavsett om du köper dem från oss, eller från våra samarbetspartners. Alla våra priser är inklusive moms. Vid betalning med kort dras en extra transaktionskostnad automatiskt. Vid leverans av presentkort dras en extra kostnad för porto, presentask, emballage och presentkort med presentbeskrivning. Vid e-handel mottar du automatiskt en orderbekräftelse via din e-mail. Om du önskar att se alla dina köp och/eller få en faktura utskriven kan du logga in på vår hemsida. Du kan även skicka ett mail till oss på info@godream.se, så skickar vi en kopia på orderbekräftelsen eller fakturan.

 

PRESENTKORTETS GILTIGHET
Våra presentkort är giltiga i 2 år efter presentkortets inköpsdatum. Du bör vara uppmärksam på att upplevelsen kan ändras, utgå ur sortimentet eller stiga i pris. Du är dock garanterad att priset och innehållet på våra upplevelser är oförändrade i 6 månader efter presentkortets inköpsdatum. Vi förbehåller oss för att en upplevelse kan utgå ur vårt sortiment.

 

UPPLEVELSEGARANTI
Vi har en garanti för våra upplevelser som gäller i 6 månader efter inköpsdatum. Det innebär att vi garanterar att priset och innehållet på våra upplevelser förblir oförändrat i 6 månader efter inköpsdatumet. Om upplevelsen utgår ur vårt sortiment får du alltid pengarna tillbaka, eller möjlighet att byta upplevelse. Om upplevelsen utgår, förändras eller stiger i pris 6 månader efter att du köpt din upplevelse, kan du inte få pengarna tillbaka. Du kan däremot byta till en annan upplevelse inom vårt sortiment. Du betalar själv mellanskillnaden som uppstår om du väljer att byta till en upplevelse som är dyrare än värdet av ditt presentkort. Är däremot upplevelsen du väljer billigare än värdet på ditt presentkort, betalar vi mellanskillnaden till dig på ett ''öppet presentkort'' som du kan använda när du vill köpa en ny upplevelse hos oss i framtiden.

 

BOKA EN UPPLEVELSE
Vi har gjort det så flexibelt och enkelt som möjligt att boka en upplevelse på vår hemsida. Ditt presentkort har ett ID-nummer och en aktiveringskod som du fyller i när du loggar in på vår hemsida för att aktivera eller boka en upplevelse. Genom att logga in på vår hemsida får du tillgång till information om våra upplevelser och våra samarbetspartners. Du kan inte få tillgång till denna information utan ett presentkort. Listan över våra upplevelser kan ändras, och vi uppdaterar kontinuerligt vårt sortiment. Vissa av våra upplevelser är väldigt populära och det kan därmed uppstå väntetid för att kunna boka en upplevelse. Vi råder dig till att aktivera ditt kort och boka önskad upplevelse i god tid. Tänk på ett det kan uppstå prisskillnader på våra upplevelser 6 månader efter inköp av presentkortet.

 

BETALNING
På GO DREAM kan du betala med följande betal/kreditkort:

Visa, Maestro och Mastercard
Var uppmärksam på att det, i enlighet med gällande regler, läggs på en transaktionskostnad vid köp med ett kreditkort.

Du kan tryggt handla med ditt konto/kreditkort på GO DREAM. Du har möjlighet att avvisa en betalning om du ångrar dig när du mottagit din betalningsöversikt. Det finns ingen självrisk om ditt kort missbrukas vid internet-handel hos en säljare som använder sig av SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem. Din handel är därför säkrare hos oss än när du gör dina inköp i en fysisk butik där du måste betala självrisken själv. Data som du sänder i samband med ett köp med kort är krypterat (SSL). Varken GO DREAM eller andra har möjlighet att läsa dina data. Beloppet för valda upplevelser dras inte förrän vi skickar presentasken från GO DREAM, och vi kan inte dra ett högre belopp än vad du har godkänt vid köpet.

 

LEVERANS
Det kostar inget extra att handla upplevelser hos GO DREAM. Du betalar endast p.t. 65:- för att få presentasken skickad till Sverige. Beloppet täcker porto, presentask, emballage och presentkort med presentbeskrivning. Väljer du att köpa ett e-presentkort är det endast transaktionskostnaden för betalning med kort som läggs till.

 

BYT PRESENTKORT
Du kan byta ditt presentkort till en annan upplevelse hos oss på GO DREAM inom presentkortets giltighetstid. För att byta presentkortet, följ instruktionerna på sidan Byt presentkort. Vi byter din upplevelse mot en annan upplevelse med motsvarande belopp/värde. Utöver ett nytt presentkort mottar du naturligtvis även en ny presentbeskrivning. Du betalar själv för porto och eventuellt högre pris på den nya upplevelsen. Vi återbetalar inte pengar kontant. Vår bytesrätt är din försäkring för att du alltid kan får en annan upplevelse. Detta gäller naturligtvis också om upplevelsen på ditt presentkort utgått ur sortimentet. Vi byter dock inte en upplevelse som redan är bokad (och därmed aktiverad) eller om du har köpt en upplevelse som gäller för en specifik dag. I de fall där det finns särskilda villkor eller restriktioner gällande den aktuella upplevelsen, hittar du all relevant information kring detta på vår hemsida. Presentkort vars giltighetstid har löpt ut är ej möjliga att byta. Datum står på presentkortet.

 

ÅNGERRÄTT
Du har alltid 14 dagars ångerrätt, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen, när du handlar online hos oss på GO DREAM. Ångerrätten gäller från den dag som du har mottagit ditt presentkort med/på posten eller när presentkortet har nått dig via din mail. Om du vill ångra ditt köp ska du skicka ett mail eller ett brev till oss där du anger presentkortets ID-nummer samt aktiveringskod. Du behöver inte skicka själva presentkortet till oss.

Brev skickas till: GO DREAM A/S, Sortedam Dossering 55, DK-2100 Köpenhamn Ö, Danmark. Vi löser inte ut ofrankerade brev eller ofrankerade försändelser.


Mail skickas till: info@godream.se

Du kan också ångra ditt köp genom att undvika att hämta ut presentkortet på posten. 
Om du ångrar köpet kontrollerar vi att villkoren för ångerrätten är uppfyllda. Vi kommer därefter omgående att betala tillbaka kostnaden för presentkortet till dig genom att sätta in summan på det betal/kontokort som användes vid köpet. När du fått pengarna tillbaka ska du makulera presentkortet.

Ångerrätten gäller inte om du redan har bokat en upplevelse eller om du köpt ett presentkort som gäller för en dagsaktuell upplevelse. Var därför noga med att läsa vilka särskilda villkor eller restriktioner som gäller för den önskade upplevelsen om du vill kunna ångra ditt köp. 

 

REKLAMATION OCH ANSVAR
Skulle du mot förväntan bli besviken på din upplevelse hos en av våra samarbetspartners, ska du omgående reklamera till samarbetspartnern. Det är vår samarbetspartner som har ansvaret för att både innehåll och genomförande av upplevelsen håller den standard som utlovats.

GO DREAM frånsäger sig allt ansvar för förlust eller skador, då genomförande av upplevelser ligger under samarbetspartnerns ansvar. Kunden ska därför vända sig till samarbetspartnern vid förlust av egendom, skador, bristande ansvar hos samarbetspartnern eller övriga klagomål. Om du har klagomål eller synpunkter som du vill dela med dig av, skriv till info@godream.se och beskriv så noga som möjligt vad som hänt. Vi kan vara behjälpliga vid ett eventuellt klagomål. Tänk på att du enligt lagstiftning ska reklamera din upplevelse inom ”rimlig tid”. För upplevelser innebär rimlig tid att du ska reklamera omgående, och helst på plats direkt till samarbetspartnern.

Varken GO DREAM A/S eller våra samarbetspartners kan hållas ansvariga för ett belopp som är större än upplevelsens värde.

 

FÖRSÄKRINGSVILLKOR OCH DIN SÄKERHET
Vänligen observera att många av våra upplevelser riskerar att medföra oönskad personskada. Vi gör vårt bästa för att minimera denna risk. Vi vill dock uppmärksamma deltagaren på att allt deltagande i upplevelser som förmedlats via GO DREAM sker på egen risk. GO DREAM är inte ansvariga för varken personlig eller materiell skada. De flesta av våra samarbetspartners har en egen försäkring som täcker deltagaren, men du bör alltid själv kontrollera din egen försäkring innan du deltar i en upplevelse via GO DREAM. 

 

PERSONDATAPOLITIK

Cookies
Cookies registrerar användarens webbhistoria på användarens hårddisk. På så sätt vet servern vid nästa besök på en webbsida vem användaren är. Det lagras ingen personlig information i en cookie utan snarare upplysningar om användarens beteende på webbsidan, t.ex. att du fyllt i ett användarnamn i samband med att du loggat in på en särskild sida på webbplatsen.

En cookie lagras på användarens hårddisk i webbläsarens cacheminne. En cookie är en textfil som skickas till din browser från en webbserver.  Du kan låta din browser meddela dig när du mottar en cookie eller så kan du välja att stänga av för cookies helt och hållet. Det enda dessa cookies används till är att känna igen din dator. Rent tekniskt kan ”cookies” delas upp i två olika typer. Den ena typen kallas ”session cookie” och den andra ”permanent cookie”. En ”session cookie” används för att hålla koll på vad du har lagt i din varukorg medan du navigerar runt på hemsidan. En ”session cookie” sparas inte på din hårddisk, utan försvinner när du stänger din web-browser. En ”permanent cookie” sparas däremot som en textfil på din dator i ca en månad. En ”permanent cookie” gör att vår server känner igen din dator nästa gång du loggar in på vår hemsida. GO DREAM A/S använder cookies för att optimera webbsidans funktionalitet så att det blir så lätt för dig som möjligt att besöka vår hemsida. Du kan radera cookies genom att gå in under flikarna ”funktioner”/”internetinställningar”/”radera cookies” (Internet Explorer 5.X).

 

LOGGSTATISTIK
Godream.se använder sig av loggstatistik för att optimera webbsidans funktionalitet. Loggstatistik är ett statistiksystem som samlar in information för att få en statistisk bild över hur många besökare en webbsida har haft, vart de kommer ifrån och på vilken sida de lämnar hemsidan.

 

PERSONLIG INFORMATION
För att ingå ett avtal med oss via vår webbsida registrerar du dig med följande personuppgifter: namn, adress, telefonnummer och mailadress. Registreringen av personuppgifter genomförs för att vi ska kunna leverera upplevelsepresenter till dig. Personuppgifter registreras hos GO DREAM A/S i 5 år (enligt dansk lagstiftning). Därefter kommer dina personuppgifter att raderas. När vi registrerar dina personuppgifter på vår webbsida försäkrar vi att det alltid sker med ditt uttryckliga medgivande, så att du är informerad om precis vilka uppgifter som är registrerade och varför. De uppgifter du ger till GO DREAM kommer inte att lämnas vidare eller säljas till tredje part. Vi registrerar inga känsliga uppgifter. Som registrerad hos GO DREAM har du alltid rätt att avstå från att vara registrerad. Du har också rätt att få veta vilken information som är registrerad om dig. Dessa rättigheter har du i enlighet med svensk lag, och frågor kring din registrering kan besvaras av GO DREAM.

 

(Senast uppdaterad september 2017)