ALLMÄNNA VILLKOR

ALLMÄN INFORMATION

C/O GD Upplevelser AB
Företagsvägen 28
227 61 Lund
Sverige

Telefon: +46 (0)8 52502406
E-mail: info@godream.se

 

KUNDSERVICE

Våra medarbetare på kundservice sitter redo att hjälpa dig om du har frågor till oss. Du kan kontakta dem via e-post eller telefon.

Telefonnummer: +46 (0)8 52502406
E-postadress: info@godream.se

Vi strävar efter att besvara alla skriftliga hänvändelser inom 24 timmar, och senast 3 vardagar efter att vi mottagit meddelandet. Våra öppettider är: 

Måndag-fredag: 9.00-15.00
Lördag: 9.00-14.00
Söndag: stängt

Vi har dessutom stängt under följande helgdagar 2018:
24 - 26 december

 

Beställning

Ett presentkort från GO DREAM gäller som betalning för en upplevelse hos en av våra samarbetspartners. Vi levererar våra presentkort med posten i en fin presentförpackning eller till din mailbox som ett e-presentkort. Vi skickar iväg våra presentkort varje vardag från vårt huvudkontor i Köpenhamn, antingen direkt till dig eller direkt till den du önskar att ge upplevelsen till. Om du beställer en presentask innan kl. 15.00 en vardag, skickar vi iväg asken samma dag som vi mottagit din beställning. Du kan även köpa ett presentkort hos en av våra återförsäljare.

GO DREAM’s presentkort är ett Multi Purpose presentkort och kan användas i alla de länder GO DREAM representeras i. Ett Multi Purpose presentkort är ett presentkort som kan användas i länder med olika momssats.

Var uppmärksam på att avtalspartners ändras från GO DREAM till den valda samarbetspartnern i bokningsmomentet.

 

Leverans

Du väljer önskad leverans i betalningsmomentet. Vi kan skicka presentkortet direkt till mottagaren som ska ha den eller hem till dig själv så du själv kan ge den. Om du beställer innan kl. 15.00 på vardagar skickar vi upplevelsespresenten samma dag som vi mottager din order. Normalt tar det 2-3 dagar innan du mottager presentkortet. Beställningar som är lagda under helger och helgdagar kommer skickas förstkommande vardag. Bemärk att vi inte kan styra över posten och att det inte är någon garanti för att ditt presentkort når fram till nästa vardag. Du har även möjlighet att få presentkortet skickat som e-presentkort efter att din order och betalning blivit godkänd.

 

Priser

Alla priser på godream.se är som det samma var du än köper det. Om det är på godream.se eller direkt hos våra samarbetspartner. Dock kan det vid utländska upplevelser vara ett tillägg på administration. Presentkortet är inte momsbelagt. Alla andra priser är inklusive moms. Du mottager automatiskt en orderbekräftelse via e-mail. Om du önskar det kan du se dina tidigare orders och skriva ut en faktura genom att logga in. Du kan också skicka en e-mail med ID-numret på ditt presentkort till info@godream.com så skickar vi dig en kopia av orderbekräftelsen eller fakturan.

 

Leveranskostnader

Det kostar inget extra att handla upplevelser hos GO DREAM. Du betalar endast 40 SEK för att få presentasken skickad till Sverige. Beloppet täcker porto, presentask, emballage och presentkort med presentbeskrivning. Väljer du att köpa ett e-presentkort är det endast transaktionskostnaden för betalning med kort som läggs till.

 

Presentkortets giltighet

Presentkortet från GO DREAM/Godream.se är giltigt i 1-2 år från köpdagen och den specifika giltighetsperioden upplyses i förbindelse med köpet. Detta betyder att man ska ha varit på sin upplevelse – alltså använda presentkortet – innanför 2 år efter presentkortets köps datum. Det är 14 dagars ångerrätt på presentkortet gällande från köpdagen – bemärk att returrätten förfaller vid en bokning. Presentkortet kan i giltighetsperioden på de 1-2 år bytas till våra andra upplevelser – helt kostnadsfritt.

 

Tillägg och prissättning av presentkort

Alla våra presentkort har ett värde och du kan som innehavare av ett presentkort vara säker på att du alltid kommer att få en upplevelse som minimum till svarar värdet på presentkortet. I vissa tillfällen tillåter vi våra partner att kräva ett tillägg. Detta beror på att prissättningen av våra upplevelser kan variera från plats till plats och i förhållande till tidpunkt under veckan eller året. Du kan alltid hitta en upplevelse dom svarar till det värdet på presentkortet. Du kan under varje produkt se var det krävs ett tillägg och storleken på det.

Oavsett om du betalar tillägg eller ej vill du vara säker på att få värde för pengarna. Vi tillåter inte våra partners att kräva högre priser än vad som följer av deras listpriser. I de flesta tillfällen vill du få mer för pengarna med våra presentkort i handen än om du kom ”in från gatan”.

 

Boka en upplevelse

Vi har gjort det så flexibelt och enkelt som möjligt att boka en upplevelse på vår hemsida. Ditt presentkort har ett ID-nummer och en aktiveringskod som du fyller i när du loggar in på vår hemsida för att aktivera eller boka en upplevelse. Genom att logga in på vår hemsida får du tillgång till information om våra upplevelser och samarbetspartners. Du kan inte få tillgång till denna information utan ett presentkort. Det kan förekomma väntetid vid reservation av en del upplevelser så vi rekommenderar till att göra en reservation i god tid. Var uppmärksam på att en bokning är bindande. När du har bokat en upplevelse kan den inte avbokas eller ändras. Du kan heller inte byta din upplevelse till en annan om du har gjort en bokning. Presentkortet ska alltid medbringas till upplevelsen och lämnas in då du annars kan krävas att betala eller bli avvisad.

Var uppmärksam på att avtalspartners ändras från GO DREAM till den valda samarbetspartnern i bokningsmomentet.

 

Betalning

På GO DREAM kan du betala med följande betal/kreditkort:

Visa, Maestro och Mastercard

Var uppmärksam på att det i gällande regler läggs på en transaktionskostnad vid köp med ett kreditkort.

Den svenska enheten är 100% ägd av GO DREAM A/S – CVR 29442037

Du kan tryggt handla med ditt konto/kreditkort på GO DREAM. Du har möjlighet att avvisa en betalning om du ångrar dig när du mottagit din betalningsöversikt. Det finns ingen självrisk om ditt kort missbrukas vid internet-handel hos en säljare som använder sig av SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem. Din handel är därför säkrare hos oss än när du gör dina inköp i en fysisk butik där du måste betala självrisken själv. Data som du sänder i samband med ett köp med kort är krypterat (SSL). Varken GO DREAM eller andra har möjlighet att läsa dina data. Beloppet för valda upplevelser dras inte förrän vi skickar presentasken från GO DREAM, och vi kan inte dra ett högre belopp än vad du har godkänt vid köpet.

Betalar du med ett upplevelsepresentkort ska du vara uppmärksam på att giltigheten från ditt upplevelsepresentkort automatiskt blir överfört till den upplevelse som du byter till.

Det är inte möjligt att kombinera rabatter och erbjudande med betalning med upplevelsepresentkort, ett öppet presentkort eller existerande presentkort.

 

Byte av upplevelse

Du kan byta din upplevelsepresent gratis innanför presentkortets giltighetsperiod på GO DREAM. Upplevelsen kan bytas genom att följa instruktionerna och formuläret på:

https://godream.se/presentkort/byte/

Det är också möjligt att byta mellan landsgränser. Om du har köpt ett presentkort i Sverige kan du byta ditt presentkort till ett danskt presentkort. Vi omvärderar presentkortets värde ut ifrån gällande dagskurs.

Utöver det nya presentkortet till den nya upplevelsen mottager du naturligtvis en ny beskrivning av upplevelsen. Du står själv för fraktkostnader samt för ett eventuellt merpris. Ingen återbetalning sker om eventuella fel uppstår.

Vår bytesrätt är din försäkran om att du alltid vill kunna hitta en annan upplevelse. Detta gäller även vid tillfälle när upplevelsen inte längre existerar. Ångerrätt och bytesrätt förfaller om du redan har bokat din upplevelse, har köpt dagsaktuella upplevelser eller har upplevelser med speciella villkor. Det kommer alltid att anges vid den specifika upplevelsen om det är restriktioner i GO DREAM’s bytesrätt.

Vid byte av presentkort ska du vara uppmärksam på att giltighetsperioden från ditt presentkort automatiskt blir överflyttat till den nya upplevelsen som du byter till.

 

Upplevelsegaranti

Vi har en upplevelsegaranti på våra upplevelser som gäller i hela giltighetsperioden. Detta innebär om upplevelsen utgår från vårt sortiment eller ändrar sig drastiskt. Då har du möjlighet att byta ditt presentkort till en annan upplevelse eller få pengarna retur.

Väljer du att ombyta presentkortet till en annan upplevelse som är dyrare än ditt nuvarande presentkort, så betalar du själv differensen. Om upplevelsen däremot är billigare så får du resterande belopp utbetalat på ett öppet presentkort som du kan använda som betalning på vår hemsida.

 

Ångerrätt

Hos GO DREAM har du alltid 14 dagars ångerrätt gällande från köpdagen när du handlar online hos oss. Ångerrätten gäller från den dag som du har mottagit ditt presentkort med posten eller när presentkortet har nått dig via din mail. Om du ångrar ditt köp ska du skicka ett mail till oss där du anger presentkortets ID-nummer samt aktiveringskod. Mail skickas till: info@godream.se

Har du köpt presentkortet online i vår webbshop ska du fylla i formuläret för ångerrätt. Pengarna för värdet av presentkortet kommer returneras innanför 10 vardagar till det samma kreditkort som presentkortet blivit köpt på.

Har du köpt ditt presentkort i förbindelse med ett byte av ett annan presentkort eller har du betalt med ett öppet presentkort är det inte möjligt att få beloppet återbetalt. I detta tillfälle vill de pengar som är använt bli överfört till ett nytt presentkort. Har det varit en merbetalning kommer detta belopp självklart bli återbetalat till köparens betalnings kort.

Önskar du dina pengar retur för ett presentkort köpt hos en av våra andra förhandlare ska du hänvända dig direkt till den butik var presentkortet är köpt för att få dina pengar tillbaka. Bemärk att när ditt presentkort är köpt i en butik – alltså inte via vår webbshop – är det butikens regler om ångerrätt som gäller.

Undantag för ångerrätten

  • Det återbetalas inte på biljetter till ett specifikt datum.
  • Om en upplevelse är bokat, bortfaller ångerrätten.

 

Reklamation och ansvar

Skulle du mot förväntan bli besviken på din upplevelse hos en av våra samarbetspartners, ska du omgående reklamera till samarbetspartnern. Det är vår samarbetspartner som har ansvaret för att både innehåll och genomförande av upplevelsen håller den standard som utlovas.

GO DREAM frånsäger sig allt ansvar för förlust och skador, då genomförande av upplevelser ligger under samarbetspartnerns ansvar. Kunden ska därför vända sig till samarbetspartnern vid förlust av egendom, skador, bristande ansvar hos samarbetspartnern eller övriga klagomål. Om du har klagomål eller synpunkter som du vill dela med dig av, skriv till info@godream.se och beskriv så noga som möjligt vad som hänt. Vi kan vara behjälpliga vid ett eventuellt klagomål. Tänk på att du enligt lagstiftning ska reklamera din upplevelse inom ”rimlig tid”. För upplevelser innebär rimlig tid att du ska reklamera omgående, och helst på plats direkt till samarbetspartnern.

Varken GO DREAM eller våra samarbetspartners kan hållas ansvariga för ett belopp som är större än upplevelsens värde.

 

Försäkringsvillkor och säkerhet

Vänligen observera att många av våra upplevelser riskerar att medföra oönskad personskada. Vi gör vårt bästa för att minimera denna risk. Vi vill dock uppmärksamma deltagaren på att allt deltagande i upplevelser som förmedlats via GO DREAM sker på egen risk. GO DREAM är inte ansvariga för varken personlig eller materiell skada. De flesta av våra samarbetspartners har en egen försäkring som täcker deltagaren, men du bör alltid själv kontrollera din egen försäkring innan du deltar i en upplevelse via GO DREAM.

 

Persondatapolitik

Cookies

Cookies registrerar användarens webbhistoria på användarens hårddisk. På så sätt vet servern vid nästa besök på en webbsida vem användaren är. Det lagras ingen personlig information i en cookie utan snarare upplysningar om användarens beteende på webbsidan, t.ex. att du fyllt i ett användarnamn i samband med att du loggat in på en särskild sida på webbplatsen.

En cookie lagras på användarens hårddisk i webbläsarens cacheminne. En cookie är en textfil som skickas till din browser från en webbserver. Du kan låta din browser meddela dig när du mottar en cookie eller så kan du välja att stänga av för cookies helt och hållet. Det enda dessa cookies används till är att känna igen din dator. Rent tekniskt kan ”cookies” delas upp i två olika typer. Den ena typen kallas ”session cookie” och den andra ”permanent cookie”. En ”session cookie” används för att hålla koll på vad du har lagt i din varukorg medan du navigerar runt på hemsidan. En ”session cookie” sparas inte på din hårddisk, utan försvinner när du stänger din web-browser. En ”permanent cookie” sparas däremot som en textfil på din dator i ca en månad. En ”permanent cookie” gör att vår server känner igen din dator nästa gång du loggar in på vår hemsida. GO DREAM A/S använder cookies för att optimera webbsidans funktionalitet så att det blir så lätt för dig som möjligt att besöka vår hemsida. Du kan radera cookies genom att gå in under flikarna ”funktioner”/”internetinställningar”/”radera cookies” (Internet Explorer 5.X).

Loggstatestik

Godream.se använder sig av loggstatistik för att optimera webbsidans funktionalitet. Loggstatistik är ett statistiksystem som samlar in information för att få en statistisk bild över hur många besökare en webbsida har haft, vart de kommer ifrån och på vilken sida de lämnar hemsidan.

Personlig information

För att ingå ett avtal med oss via vår webbsida registrerar du dig med följande personuppgifter: namn, adress, telefonnummer och mailadress. Registreringen av personuppgifter genomförs för att vi ska kunna leverera upplevelsepresenter till dig. Personuppgifter registreras hos GO DREAM A/S i 5 år (enligt dansk lagstiftning). Därefter kommer dina personuppgifter att raderas. När vi registrerar dina personuppgifter på vår webbsida försäkrar vi att det alltid sker med ditt uttryckliga medgivande, så att du är informerad om precis vilka uppgifter som är registrerade och varför. De uppgifter du ger till GO DREAM kommer inte att lämnas vidare eller säljas till tredje part. Vi registrerar inga känsliga uppgifter. Som registrerad hos GO DREAM har du alltid rätt att avstå från att vara registrerad. Du har också rätt att få veta vilken information som är registrerad om dig. Dessa rättigheter har du i enlighet med svensk lag, och frågor kring din registrering kan besvaras av GO DREAM.

 

Senast uppdaterad september 2018